TMB magyar verzió

TMB magyar verzió

Felszerelés

2024. október 16. - zitamita

  Ugord át ezt az oldalt, ha nem érdekel :)

  Elfogadom, ha valakinek más a vélemenye és más tapasztalata van, föleg cipö terén:)

20240715_190217.jpg

Kép: minden vacak, ami befért

Ruha:

  Van egy Meindl félcipöm régebbröl, keéyelmes, de sosem hordom, mert rájöttem, félcipöbe belemegy minden apró kavics, ahhoz meg nehéz, hogy egy sima cipö ne legyen jó egy napos túrára kevés cuccal. Van egy Dynafit Feline SL 39-es terepfutó cipöm, azt hordom egynaposra, nem megy bele a kavics, iszonyat kényelmes (futni is erdöben). Ezenkivül egy Deuter 20 literes hátizsákkal szoktunk menni (lányom ennek a gyerekverziójával) 1 napra, nagyon kényelmes. Lányok Trollkids cuccokban mennek - cipö, nadräg, kabät. Sajnos a gyártó nem gyárt felnött méretben, pedig már bizonyított, hogy jól bírja a terepet :D Ezekhez hasonlitottam, amiket probáltam.

  Mivel egy Decathlontól 10km-re lakunk, és a gyerekek igen jól el tudnak ott sátorbújócskázni, szép türelmesen végig tudtam próbálni minden egyes terméküket. Nekem továbbra is elég vegyes a minöségük/komfortjuk/szabásuk a termékeknek....Amit próbáltam ott táska, cipö, nadrág, azoknál 5 perc sem kellett hogy rájöjjek, hogy kényelmetlen, nehéz, nyomja valamim, nem komfortos. nem tetszik, nyom az öv stb. Magasszárú túracipö: 2 perc után felejtös az összes modell. Decathlon tapasztalat: ha keresek egy eladót, mindig készségesen segítenek megtalálni, merre van van a termék, van-e méret, rendelhetö stb. De keresztkérdést feltenni túracuccokrol tilos :D "huh hát én nem igazán értek hozzá, de talán valaki, aki épp nincs itt" és hasonló válaszok. Amit végül ott vettem:

  Sál: Forclaz Merino Sál - feltételezem vmi 70/30 egyveleg. Évek óta megvan, igazi 4 évszakos, nem büdösödik, nem bögösödött ki, rengeteget hordom, szeretem. És 2 nap fel is kellett raknom a túrán. Ajánlom
  Póló: Forclaz Travel 500 Merino póló: 70/30 arány. Egész jól bírta az izzadást, nem csapódott ki rajta a fehér szín, nem büdösödött, nem bögösödött ki, szerintem 2024 tavasz végén 25 Euro volt. Ajánlom
  Bot: Forclaz mt500-as stoßfest: az út elötti héten vettem meg, sosem használtam botot, eddig nem kellett. Majd tapasztalat 1. túranapon jöjjön, spoiler: NEM ajánlom.

bot.jpg

Kép: a tape jobban tartott, mint a bot zárja

  A további ruhák: van kb 15 percre egy Regatta & Dare2B outlet tölünk. Gondoltam, ha már a szinei, mintái jól néznek ki, teszek egy próbát. Nincs tapasztalatom, se más ismerösömnek, próba cseresznye.

  Siltessapka: fehér, softshell vagy nem tudom, de végre nem az a kemény verzió, hanem fejresímulós. Fehér persze csak l/xl-ben... de minimumra tepözáraztam és megtüztem... Kimosás után könnyen kijött belöle az út pora. 17 Euro. Bejött
  Túranadrág: kell, nem kell? totál tanácstalan voltam... Decathlonosk szabása és kényelme nem jött be. Próbáltam Fälljrävent, hát nem állt jól és legalább 100 euro felett van :D Mammut kényelmetlen volt, valami más márkák Globetrotterböl szinten merevebbek vagy 100 euro felett volt böven...Próbáltam Frilufts márjákú túraleggingset(cirebon-tights-caviar), akkor épp 50 euro volt. Még télre meg is vettem volna, de nyárra túl vastagnak éreztem. Végül a Regatta XERT Strech Hose III Zip - lepcipzárolható nadrágját vettem 60 Euroért üzletükben (szerintem sosem volt az 120 euro, mint az oldalukon az uvp). Övet kivettem. Nagyon kényelmes, jó benne menni, leülni, leguggolni, nem áll el. Ha nyálkás öszi túrára mennék, jó lenne. Ide TMB-re nyáron? Rájöttem totál felesleges volt.
  Vizálló/esö nadrág: szinten Regatta, 42 euro volt, fekete, tényleg kicsire összehajtható. A zsebénél minimálisan beázik, ha turkálok benne :D Ahogy nyúltam be telóert esöben, mivel belsözsebnél kell összehajtani, ott van egy mininyilás, amin becsurgott a víz egy kicsit. Ja, esönadrág kellett. Ha több eszem van, akkor csak legginset és ezt az esönadrágot viszek - minusz túranadrág.
  Esödzseki: Regatta, menö kék, Pack it III leicht fantázinév, 34 euro az üzletben. Ja, és esett annyira az esö, hogy az egész anyaga átázott... Van egy cmp esödzsekim, de az belül fleece anyagú, és nyárra nem akartam vinni. Na azt tavaly összel leteszteltem, direkt 2 óra bokorvágás zuhogó esöben. Nem ázik át.
  Csak úgy: vettem meg egy 128as Dare2B pamut pólót menö motivummal Znek, 10 euro. Kb 2 mosás után úgy néz ki, mint egy többéves sokszor mosott póló..de a lányom szereti.
Eladónö a Regatta/Dare2B üzletben: "Fogalmam sincs a túracucokról, én csak itt dolgozom." Legjobb :)

  Zokni: Intersport, Falke márkájú. Jó volt téli, tavaszi túrához, de itt nem jött be. V adott egy baris márkájút, sokkal jobb nyárra. A Falke hosszú hegymenet lefelében elkezdett csúszkálni a jobb lábfejemnél és nagyon melegnek és befülledösnek éreztem nap végére itt. A baris melegebbnek tünik tapintásra, de valahogy jobban szellözik.
  Hüttenschlafsack: nem tudom minek nevezzem, Szarkofág? :D 2 helyen kérték a túra során. Decathlonban mikor kérdeztem, csak pislogtak, de valaki megtalálta. Mivel nem lehetett kibontani és anyag leírásában már ott volt a nejlon pamut helyett, nem vettem. Tanácstalan voltam: minihálózsák vs. minihuzat. 2 eladó is mondta (túra és kempingrészleg), fogalmuk sincs miben alszanak az emberek a menedékházakban, és hálózsákokhoz sem értenek annyira, de olvassam el nyugodtan a cimkéket. Intersportban már egy fokkal jobban jártam, az eladó is elmondta, hogy lövese sincs a hálózsákokról, de elötúrt valami kis ágynemücsomagot, hogy aki menedékházban alszik, az ezt a Mckinley márkájút veszi. 20 Euro , 100% pamut. Bevált.

20240722_153402.jpg

Kép: szarkofág akcióban


  Póló 2.: Terra márkájú 70/30 merino póló, 50 euro. Szinten Globetrotter, de a nöi részlegen az eladócsaj nagyon aranyos volt, nagyon szorgalmasan mutogatta ruhák, melyik miért, mire jó, hogy takarítsam stb, pont úgy dolgozott, mint elképzeltem :) Bevált a póló, de a decathlonos 1 fokkal jobb.

  Hosszúujjú: -nak vittem egy futósfelsöt, kivül technikai, belül polár ezeréves under armourt. Szerettem most is, de kicsit meleg volt ide és nap végére mosásérett szaga lett :D V és N már tapasztaltabban Rei/Patagonia/Columbia technikai vékony hosszúujjú felsökben jöttek, hogy ne égjenek le és ne is süljenek be.. Igaz, azokat is mosni kell a nap végén :) De jó vékonyak, kis helyen elférnek, jobban szellöznek. Még egy kapucnis pulcsit dobtam be estére, hogy ne a napközben illatosra sikeredettben üljek be vacsizni.
  Leggings: Gymshark waist support leggings 2 darab. A világvégére is elmennék bennük, edzeni járok bennük. Hideg idös túrára ennek a vastabb anyagú nadrágjában járok, megakényelmesek.
  Rövidnadrág: 2 síma rövid, vékony futós adidas, kb 10+ évesek, bármit túlélnek.

Táska

  Osprey Kyte 38 S/M 140 Euro (a bíbor volt ennyi, a szürke 180 vagy 200 Euro). Volt alkalmam egy egész délutánt eltölteni nyugisan a müncheni sokemeletes Globetrotterben. Na gondoltam, ha már ebben a monstrumban vagyok, segítökészebbek lesznek az eladók. Félig be is jött. A táskarészlegen jött is 2 eladó, mit keresek mire. Elmondtam. Egyböl mutattak ezt, azt, föleg drágább verziókat, aztán  elmondtam, azért én tudnék elöször a 200 euro alatti táskákban gondolkozni. Hát akkor nézzem meg magamnak, de ha 10 napra megyek, akkor extra hátszellözesü kell, és nagyobb kell, és extralight kell, nem ez a belepöszintü Osprey modell. Az Ospreyröl láttam már youtubeon pár videót, magyart is, és meggyözött. Rögtön felhúzva kényelmes volt, csipömre jól felfeküdt az öv, nem nyomott sehol. Meg volt pakolva üzletben +8kg súllyal, így setálni is tudtam benne. Utána néztem Deuterek, meg néhány más márkát, de Ospray után már nem voltak olyan kényelmesek. Ami nagyon bejött a túra alatt: oldalt van a cipzárja, mint egy koffernek. Ha néha kellett vmi apróság, nagyon könnyen kiszedtem oldalt. És a kis mini zsebek az övön! Belefér egyben a 2 telóm :P V szerint az snacktartó, de szerintem mobiltartó. Ja és szellözik ez is rendesen a háta, ha levetettem túrán, napfelé fordítottam , és nagyon gyorsan szárad a háttámlája. Végig kényelmes volt, nem húzott, nyomott, nem dörzsölt ki, jól takarítható. Annyi, hogy az övrész hálója lent bizonyos anyagokat kibolyhosít kicsit... a merino pólók nem bántotta, de a hosszúujjú futópólóm igen. De nem vészes. Bevált. Tavaly megvettem, azóta 1 napos túrákra is ezt viszem, 4ünk cucca jobban elfér benne, mint a 20 literesben sakkozni.

20240730_110914.jpg

Kép: hátizsákmosás hazaérkezés után

Cipö


 Hát itt mindenkinek más lesz a véleménye :) 2 nöi ismerösömnek a magasszárú Salewa gtx van, nekik bejött, gondoltam rápróbálok. Én lábamfejem vastagabb, mint kiderült. A Globetrotterben a nö próbált segíteni, de nem jutottunk közös nevezöre. Kérdezte melyik túrára kell, mondtam tmb és a hegyi verziója, nem a városban sétálós. Eröltetett egy Lowa és egy Meindl bört, hogy csak abban szabad nekivágni. Iszonyat nehezek azok a cipök...kényelmesek, de batárak. Mivel Vnek La Sportivaja van, kérdeztem, azt felpróbálhatom-e. Na ott kezdett hüledezni, hogy az nem rendes bergstiefel, de próbáljam meg. Amúgy az is keskenylábfejüeknek való, gyorsan kiderült. Még vagy 10 különbözö modelt, márkát néztem, de a lábfejméretem eléggé lekrolátozta a választaást. Mondtam majd visszajövök, a nö a lelkemre kötötte, hogy csak igazi börben megyek. Kesöbb elmentem az Intersportba (közelünkben van egy nagy üzlet), ott az eladónövel ugyanezeket a köröket futottuk le. Csak és szigorúan a tradicionális bör, Lowa vagy Meindl, a többivel csak kitolok magammal. A Meindl Litepeakjet egyik sem ajánlotta már. Passauban elmentem végül egy túraboltba (Globetrotter Depot), ahol az eladónö rögtön a  Lite-okat adta nekem, hogy feleslegesek ezek a nehéz börök szerinte erre a túrára, különben meghalok hegynek lefelé...a bör kb 1,4 kg, ezek 1 kg. Végül Meindl litepeak lady gtx lett, ár 270 Euro.. kicsit sokkolt, de a sok próba után ez volt a legkényelmesebb. Azóta hüvibb idöben 1 napos túrákra hátizsákkal ezt hordtam, és elég jól bejött. Eddig csak olyan erdei/hegyi/köves túrán volt alkalmam kipróbálni, ahol 200-400m-es emelkedés/csökkenés volt egyhuzamban. Egyszer sem törte fel a lábam. A tanúlság majd az elsö túranapon és a blog végén...

Élelem és innivaló:

  Még németböl hoztam magammal 4 db Roimare tonhalas köles/kuszkusos konzervet (nem nehezíti el pocakot, táplál, villával könnyen ehetö), meg Loacker nápolyit (25g-30g cukor / 100g, nem túl édes és finom). Gondoltam ezeket meg tudom venni itt is, de mint kiderült, se Riomare se Loacker nincs olasz és francia boltokban.. Barebell fehérjés csokit hoztam, de csak végszükségben tudom letolni a túlédeset. Rossmannos kedvenc pezsitabi - feketebodzás -  bekeszítve. 1 db Nalgene 0,75l-es itató es egy 0,33-as kis müanyagüveg volt nálam, bekeverni pezsitabit. Minden nap számítottunk utántöltöre. Komoot jelzi öket viszonylag szépen, néha nem jelzi és van, néha jelzi, de nincs ott semmi :) Ezenkivül minden tisztálkodási cuccnak a miniverzióját megvettem. A túrán vettem észre, hogy véletlen hajlakkot vettem hajhab helyett... Így a táska 11 kgt nyomott, amit vinnem kellett.

 Tájékozódás:

  V Alltrailers-re esküszik, én Komootra. Ki mit szokott meg:) Mondjuk Alltrailersnek valahogy jobb a komment részlege. De én szeretem Komootot, nekem eddig jól bevállt.

  Végsö próbatúrának csináltam egy kb 20 km-es háromországtúrát néhány új cuccommal (pl. bot nem volt még meg akkor) április elsején. Teufelschlüssel AT - Plöckenstein CZ - Dreisessel DE - Teufelschlüssel AT kör. Mentem 8 órán át a 20km-t megállás nélkül... Senki nem szólt, hogy Ausztriában és Csehben féltérdig érö hó van :D Csak a német idöjárást néztem meg. GPS szerint itt 1 km/h-s sebességgel mentem. Elég sok hegyes, nagyköves rész volt a cseh szakaszon. A bakancsot már felhúztam kisebb túrákra ide-oda. Téli hóban jol vizsgázott, nem ázott át, kényelmes volt, Falke zokni is ok volt. Kb 8 és 10 fok volt, és csak a gymshark vékony nadrágom volt rajtam, Terra merinopóló, Under armour polárhosszúujjú és a merino sál. Ebben a höfokban mozgás közben ennyi ruha simán védett és nem fáztam. Hiába ment mellettem valaki nagykabátban :D Németbe áterve kisütött a nap és mire visszagyalogoltam autóhoz, ki is melegedtem.

20240331_132928.jpg

Kép: április elsejei cipö es merino póló teszt

Folytköv: https://zitamegytmbre.blog.hu/2024/10/16/szervezes_es_odajutas

A bejegyzés trackback címe:

https://zitamegytmbre.blog.hu/api/trackback/id/tr2818460025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása