TMB magyar verzió

La Flegere - Les Houches

2024. október 16. - zitamita

Hetedik szakasz: La Flégére - Planpraz - Le Brevent mögött - Téte de Bellachat - Merlet park - Les Houches

Kép: Komoot

Hó, kösziklák, hegyek, látvány, pózoló bakkecske, koradélutáni halacskakonzerv, majd lefelé és lefelé és lefelé fájó térddel hidegvízutántöltés nélkül....elég felemás nap volt. Amilyen izgin indult, utána olyan monoton lett.

Kép: mászásban nem volt hiány

Komoot és Alltrails valahogy sokkal rövidebbre tippelte, de a lefelé szakasz igen hosszúnak tünt, gondolom a tüzö nap is közrejátszott. Reggelinel még egy dán pasival beszélgettünk, végre értette valaki, mi az a Steinbock és nem angolul kellett keresni rá a megfelelö szót. Ö ellenkezöirányba megy, mert szeret az emberek szemébe nézni. Ez is érdekes szempont :) Nem foglalt sehova, hoz egy minisátrat es lesz ami lesz.

Az emberek besürüsödtek, a felvonók (Chamonix - Brevent Cable Car, helyi francia "föváros") mind hozták le-fel az embereket. Kevesen voltak már túracuccban, sokan csak farmer sportcipö, kisgyerek, söt az a babahordozós gyerekhátizsákis többször megjenelt. Nekem ez a fajta táska valahogy elmaradt, inkább nyakban vittem a gyereket ha kérte, ha meg gyalog akart menni akkor le. Ebböl a táskából azért nem olyan egyszerü ki-be veszegetni, és ha G látta volna, csak abban közlekedett volna. Meg ilyen terepre nem is mentünk amíg 1-2 évesek nem múltak, csak max 2 kms erdei sétára. Nagyon tüzött a nap, babák ujjatlan bodyban órákig ott ülve. Ha én leégtem, rájuk mennyi naptej kellhet..

A Planprazig végigsetáltunk a "panorámaúton", majd elértünk a paraglideosok ugrálóhelyéig. Egy darabig néztük öket, mi lesz majd a szombati programunk, tényleg elég népszerü ez a szórakozás erre. Az ide vezetö út végig a városra/völgyre nézett, de elég keskeny volt. Néha várni kellett míg a szembejövö kényelmesen elhaladt.

Kép: egyszerre egy irány haladjon havon :)

Majd továbbmentünk a hegyi (nem a sípálya) úton a Breventig. Ekkor esett le, még nem is láttam sípályát nyáron, hogy néz ki. Király szakasz jött megint, bakkecskék napoztak, közel jöttek, sétáltak el mellettünk. Szintén többen mászkáltak erre, de inkább már a kötelet cipelök, mentek sziklát mászni. Szintén nagy/kicsiköves, havas, kevéslétrás útszakasz, hegycsúcsok között kilátással.

Kép: idönként akadt társaságunk

Miután elkanyarodtunk a Brevent mögötti étteremnél (oda nem másztunk fel, az a cable caron utazóknak lett kitalálva), megindult a lejtmenet kb 2500 méterröl 1000 méterre, nagyon hosszan kanyarogva. Elmentünk a Tete de Bellachat alatti kis hüttéhez, wc és hidegvízutántöltés reményében. De csak pottyantóswc, és 3,5 euros nem hidegvíz volt a választék, igy továbbindultunk lefelé. Mivel nem voltam egy sprinter lefelé (bezzeg felfelé milyen jó tempo ment mindig :D), eléggé elnyúlt a lejutás. A Mormota és vadaspark majd a nagy Jézuskaszobor körül volt pár túraútlezárás, de mivel még mindig nem olvastunk franciául, nem értettük. Valahogy sokkal hosszabbnak éreztük a lefeléutat, mint amit Alltrails mondott.

Kép: 1 km/s órás sebesség talán megvolt

Les Houchesbe beérve az egyik körforgónál V elöször hallott magyar hangot. Elsétáltunk a 0 km-es kezdöpont mellett, de ide inkább visszatértünk másnap reggel. A napi választás az Ibis Hotelre esett, talán 220 Euro volt hármunknak reggelivel. Ibis hotel legnagyobb elönye a recepción váró hideg icetea volt :D Mivel még kellöen meleg volt, és zuhany után ki tudja hogy lett volna energia kimászni, kerestünk valami rendes éttermet elöször. A Le Refuge des Loups-on akadt meg a szemünk, megérte a választás. The wolf and the virgin - fini tengeri halacska Yuzu gyöngyökkel, legyen az akármi is, krumpli, hideg sör - gleccseres változat, kiváló. Többiek hamburger, kacsazsírban sült krumpli, pincérsrác közben elmesélte mi hogy készül, elégedettek voltunk. Àllítólag kicsit horkoltam is, és még a hajnali kolompolásra sem keltem fel... fáradt lehettem :D

Kép: volt sör is a yuzu gyöngyökhöz, nem tudom, hogy maradt le a képröl

Folytköv: https://zitamegytmbre.blog.hu/2024/10/16/les_houches_nant_borrant

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.