TMB magyar verzió

TMB magyar verzió

La Fouly-Champex

2024. október 16. - zitamita

   Harmadik szakasz:La Fouly - Praz-de-Fort - Champex-Lac 

day3.jpg

Kép: Komoot

  Erre a napra egy laza szakasz jutott, se hegymászás, se kemény lefelémenet, inkább kis falvak és sok erdö. Nekem bejött az erdö, változatos volt, hüs. Söt kb egy óra sétálás után elénk dobta magát egy fapados kiülös fagyizó :) Hát ki tud ellenállni? Naivan kérdeztem nincs-e tejes alapú jégkrémjük (nagy reklámtábla oldalt: vegan), de mondta csaj, csak szója alapú van és meg fogok lepödni milyen finom. 5 Euro volt egy doboz, svájci ár. De tényleg meglepödtem, mert elég fini volt. Itt hallottam elöször német szót röviden.

day3_v1.jpg

Kép: fagyi a mezö közepén

  Késöbb egy igazi sárkánybarlangot is láttunk 6-os pontnál a térképen. Vagy az lehetett valamikor :) Errefelé már megjelentek a családi túrázók. Söt egy kb 8 éves kisfiú, 12 éves kislány és apjuk mentek, mint a terminátor, anyjuk utánuk lihegett. Már tegnap is kiszúrtuk öket a hegyen. Lehet simán megteszik az egész kört. Más gyereket nem is láttam ilyen ütemben menni, mint öket. Nagyon kényelmes 15 km volt. 

day3-collage.jpg

Kép: laza szakasz

  Champex tetején megpróbáltunk geocachelni, kutattunk rendesen a páncéltörö ágyúnál, de nem lett meg. Pedig egy holland családapa is körbenézett kicsit, míg gyerekei a páncéltöröt irányítgatták.

day3_v2.jpg

Kép: pedig elöttünk es utánunk is megtalálták

Utána szép lassan megkerestük a szállást. Champex nem túl nagy város, aktívan el lehetne ott tölteni pár napot. Az Au Vieux Champexben szálltunk meg. Tiszta apartman, de ha valaki azt mondja,hogy a 70es években vagyok Magyarországon, elhiszem - konyha, szoba, bútorok stb. 256 Frank az apartman vacsora és reggeli nélkül. Reggelit kértünk pluszban , 14 vagy 17 euro volt. Sajt kenyér rendeskávé lekvár müzli. Elkezdtünk vacsihelyet nézni, végül a tóparti müanyagszékes (szintén legalább 50 éve nem nyúltak a designhoz) tóparti vendéglöben megettük életünk legdrágább hamburgerét. Amúgy fini volt :) 30 Frank Hamburger, saláta, krumpli. Kiszolgálás rendes volt, fordítottak étlapot is. Kiderült, mindegy hogy euroban vagy frankban fizetsz, nem számolnak át semmit. Adtunk pár euro borravalót, örült is a csaj. Ahol kedvesek ott oké, nem mint a "kedvenc" olasz pizzeriánkban Courmayeurban (szállásszervezés cikk)...

day3_v3.jpg

Kép: sör & sültkrumpli a parton

Másnap reggel a kisboltban feltankoltunk - volt Riomare es Loacker is. Vettem gyerekeknek Cailler csokikat és beraktuk V-ek böröndjébe. Nem ettem Caillert vagy 9 éve, akkor ízlett. Itthon megbontva jöttem rá, hogy már az sem ízlik, annyira édes. Ezenkívül találtam Trata nevü halacskás kuszkuszos konzervet is, amit másik nap ettem meg. Nagyon bejött. 

Folytköv: https://zitamegytmbre.blog.hu/2024/10/16/champex-trient

A bejegyzés trackback címe:

https://zitamegytmbre.blog.hu/api/trackback/id/tr1618462999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása