TMB magyar verzió

TMB magyar verzió

Ráadás-nap

2024. október 16. - zitamita

  Utolsó napra beszerveztünk egy paraglideozást és városnézést Chamonixban.

  Az hotellal szembeni parkolóba hajnalra volt kiírva a parkolótakarítás. Ki is álltam a teraszra mozizni, mert egy autó ottmaradt - vártam az elvontatást, rendöri intézkedést. Jött is a takarítóautó, ilyen kis mini seprüsjárgány, körbekerülte az otthagyott autót és továbbállt... Semmi rendöri intézkedés vagy elvontatás... Persze megértem a városiakat, és tök jó dologonak tartom ezt a parkoló rendben tartást, mert tiszta volt a város, de asszem jobban ráparáztam, mint kellene.

day11_1.jpg

Kép: odafelé úton: citromsárga jelzi az araszolást. Visszafelé a vörös jelzi mennyit kell araszolni az aznap jövöknek

  Tanulva az alagúton át idejutásbol, már hajtottam a többieket, hogy menjünk, mert 2 órát fogunk az alagút elött várni. Jó korán el is indultunk, kemény 2 autó állt elöttünk, így 2 perc alatt át is jutottunk az alagúton. Utána a túloldalt - francia rész - lefelé láttuk, hogy vég nélküli a sor olasz felé. Még a 20as táblákat is betartottam, mert rendörautók is álltak néha az út szélén. Majdnem a lenti körforgóig állt a kocsisor, és sorompóval le is volt zárva az alagúthoz vezetö út. Gyorsan megbeszéltük, hogy ami Courmayourban maradt, az ott is marad, mert itt nincs visszafordulási lehetöség. 

day11_v1.jpg

Kép: ott voltunk fennt a citromsárga nyílnál

  A Planprazra menö libegöhöz így 2 órával korábban odaértünk, mint a tervezett idöpont az Airsport Paraglidesokkal. Ajánlom öket, idöben odaértek, normálisak voltak. Leparkoltunk a felvonók garázsában, fél óra múlva le is zárták a több szintes parkolóházet, mert megtelt. A digitális kijelzön láttam utána, hogy minden parkolóház és parkoló megtelt a városban, kb délelött 10 órára. És ez így is maradt egész nap. Mikor megjöttek a srácok, segítettek jegyet venni az automatákból. Nem mintha olyan bonyolult lett volna, és ki is derült, hogy nem mi vagyunk a bénák, de néha háromszor kell próbálkozni, mire engedi is a vételt :D A felvonóhoz váró sor laza 30 percesnek tünt, de mint kiderült, a paraglideosok mindenki elött mehetnek fel egy kabinban. Visszatértünk így a néhany nappal korábban látott helyszínre, és tandemugorhattunk. Mindenki döntse el akar-e, de egyszer az életben ki kell próbálni és akkor már szép helyen kell tenni :) Csináltunk egy bukfencet is az ernyövel, de mondtam ezt meghagyom a gyerekeimenk, az ö gyomruk még birja az ilyet. 4 éves kortól mehetnek gyerekek, a nagyobb lányom tuti vevö lenne rá. Hagyták irányítani is az ernyöket, és még a landolás is egyszerübb volt, mint az elején hittem. Mondjuk a landolás elég félelmetes még most is, azt hiszi az ember, hogy most vegignyársalja a földet, közben meg csak huppan egyet :D

day11_v2.jpg

Kép: készülés az ugrásra

  Az elmúlt majdnem 2 hét után nekem nagyon fura volt, és nem is esett jól ez az embertömeg a városban. Mikor megszokta az ember, hogy sokszor magában megy, vagy alig van körülötte valaki, végig friss illat (néha trágya), szellö, hirtelen sokkoló ennyi ember, és ilyen kavalkád. Felfedeztük a várost, néhany éttermet, fürödtünk egyet, majd a Park Suissban aludtunk. Beiktattunk egy fagyizást is, ahol V jelezte, hogy szerinte az egyk öregnö a másiknak magyarul szólt. Mondtam neki, csak behaluzta. Mentem én is a fagyiért, és a két pultban dolgozó nö tényleg magyar volt. Szóltam nekik magyarul, de csak lesokkolódtak, hogy itt nem szoktak magyarul beszélni :D

day11_v3.jpg

Kép: spoiler - magyarok a fagyizópult mögött

  Másnap V és N hajnalban mentek a buszokhoz a reptérre, én pedig inkább reggeli nélkül beültem hajnalban az autóba, hogy hazavezessek. Sehol egy lélek sem volt, kihalt volt minden. Sokkal nyugisabb volt így, mint forgalomban. Passauig hiába ittam meg 2 energiaitalt, annyira monoton volt az autópálya, hogy bármikor el tudtam volna aludni. 

  Valójában ez a túra nekem azt a változást hozta, hogy csak vérszemet kaptam egy másikra. A GR54-el szemezek erösen, elég látványosnak tünik, és a franciák itt az Alpokban barátságosak voltak. A Peaks of Balkanson pedig pár év múlva családilag el vagyok gondolkozva :D De jelenleg az El Camino magyar szakasza is foglalkoztat családilag, vagy a Malerweg Dresda mellett.  

A bejegyzés trackback címe:

https://zitamegytmbre.blog.hu/api/trackback/id/tr1918472169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása