TMB magyar verzió

TMB magyar verzió

Les Houches - Nant Borrant

2024. október 16. - zitamita

 Nyolcadik szakasz: 0km kö Les Houches - Cablecar - Bellevue - Col de Tricot - Refuge de Miage - Les Contamines - Nant Borrant

day8.jpg

Kép: Komoot

  Reggeli tojás, palacsinta, finom kávé, már kellettek az ilyen dolgok :) Utána visszasétáltunk a TMB kezdöpontra fotózkodni. Valahogy kb senki nem volt ott, úgyhogy nyugodtan kiélhettük magunkat.

 day8_v1.jpg

Kép: Nullás-kilometerkö

  Mögötte a Carrefourban bevásároltunk, és ekkor döbbentem rá, hogy ott se riomare tonhalmix nincs, se Loacker nápolyi... Maradt így a sima tonhal olajban kétszersülttel. De még a hobbitkekszet is úgy kellett kutatni, végül a külföldi áruk polcán találtam meg - ír termék. Pedig azt hittem, ezek bárhol kaphatóak. Úgy kalkuláltam, ha véletlen nem futok már boltba, akkor 3 konzerv, egy csomag ketszersült, 1 csomag hobbitkeksszel kibírom a 3 napot reggeli és vacsi között. Azt tudtuk, hogy Les Contaimnesben mai nap még lesz bolt, de azért bennünk volt a gondolat, hogy valamibe még belefutunk a maradék két napon. Hát nem :) Még vízutántöltés sem volt igazán az utolsó 2 napon. 

day8-collage.jpg

Kép: úton a hegyeken át

  Reggel egészen elszöszöltünk, meg gondoltuk cablecarozunk egyet a Bellevaucra. V a variáns és nem a föcsapás mellett döntött, így is maradt 17 km aznapra. Elég sokan gondolták így, szerintem kimaxoltuk a felvonó fizikai méreteit. De utána a hegyen már eloszlott a tömeg, nem volt sok vagy zavaró. Erdei úton a gleccserekre nézve (mostmár csak a söralapanyagot láttam benne :D ) elindultunk a Col de Tricotra. Volt keskeny út, szép erdei út, gyökerek, vízeses, függöhíd, virágos mezök, mindenfelé - odaúton. Felérve a hágóra pihiztünk, fotózkodtunk, majd megindultunk lefelé a tehenekhez.

day8_v6.jpg

Kép: pihi a hágón

  Térdemmel szép lassan letotyogtam, lehet kb egy órán át tartott a leút. Egy csávó és barátnöje mögött jöttem, szerintem a csaj is hasonló térdproblémával küzdött lefelé. Közben a csávó angolul minden felfelé igyekvöt jó hangosan lelkesített "you are almost there!" / "just 5 minutes left, dont give up!" - mikor még tuti fél óra izzadás volt hátra a felmenöknek:)

day8_v3.jpg

Kép: lefelé út a Col de Tricotról

  Elértünk egy Miage nevü étteremig, itt mögötte nyilak mutatják merre van a nyilvános (pottyantós) wc + ivóvízutántöltés a nem étteremben evöknek - Komoot szépen jelöli is. Söt a következö hütte, Le Truc mellett is jelöl Komoot, és ott is van. Közben V-nek már bepromóztam a magnum új citromos málnását, hogy ennünk kell, de nem volt jégkremük, pedig höfok adott volt. Így nem ott fogyasztottunk. Az étterem melletti mezön elég sok ember pihegett, de az úton megint letizedelödtek. Kellemes erdei séta következett Les Contamines-ig, ahol végre elfogyaszthattuk a magnumot. Egész csecse kisváros, mászkálgattunk kicsit. V és N pékséget keresett ebédhez, de elég furi volt, hogy ekkora turistaváros és pékség nem igazán volt. A Carrefourban és Sparban sem igazán volt pékáru üresbagetten kivül.

day8_v2.jpg

Kép: wc a semmi közepén

  Innentöl a folyó mentén, egészen kellemes hüsben el lehetett gyalogolni a Notre dame de la Gorgeig, hol a folyó egyik oldalán, hol a másikon össze vissza, a térképen csak nagyjából jelöltem. Mire eljutottam a vízeséshez vezetö útig, már 17 óra múlott. Gondoltam, elég sok vízesést láttam eddig már spontán, ahol nem is tudtam, hogy van, így tovább gyalogoltam felfelé. Olyan höseg lett aznapra, hogy Nant borrant elötti vizes kád csapja alá már bedugtam az egész fejem... Errefelé már nem volt térerö, a szálláson wifi sem.. Ès akkor már 2 napja nem kaptam jelentést a lányokról, ami további napokban is elmaradt a térerö és wifi hiányában...De legalább voltak macskáik. A szállás megint fullon volt. Elöször azt hittük, megint hármasban leszünk. Az ágyakon menö rénszarvasos ágynemü volt, amihez a szarkofágot elö kellett venni - ki volt írva. Épp sikerült lezuhanyozni, mielött megjött a tömeg nagyja. 2 zuhanyzó és 2 wc a teraszon, korlátolt lehetöségek. Viszont a szobában volt csap, igy fogmosáshoz nem kellett sorban állni. Vacsi meglepöen ízletes volt, zöldségleves, utána valami kolbi és sajtos föttkrumpli, majd valami pite. Egy francia párral kerültünk össze, majd már sötétedés után futott be egy amerikai pár. Örültünk, hogy nincs ázsai velünk, senki nem pakolászik majd hajnali 5-kor. Amcsi nö mondta, hogy eléggé húzós volt az elsö napjuk. Kb mindenkinek ez volt az elsö napja, mivel a hivatalos kör Les Houchesböl indul. Hajnalfelé kiosontam mosdóba, a szembeszomszéd ázsiai szoba ajtaja már nyitva, és mind összecuccolva és csacsogva a reggelire vártak - még több, mint egy óra volt addig. Reggeli "meglepö" módon lötyi kávé, vajas kenyér, lekvár, müzli. Plusz 1 kispohár narancslé.

Folytköv: https://zitamegytmbre.blog.hu/2024/10/16/nant_borrant_les_mottets

A bejegyzés trackback címe:

https://zitamegytmbre.blog.hu/api/trackback/id/tr7718468885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása