TMB magyar verzió

TMB magyar verzió

Miért írom a blogot?

2024. október 16. - zitamita

   

 Rengeteg utazói blog van, szép fotók, tájképek és társai, fizett túraszervezési oldalak (föleg azok), de hiába kerestem néhány infót, egyszerüen nem találtam meg... így elhatároztam, ha én elmegyek TMB-re, utána megírom, mi is az igazság - az én szemszögemböl :) Hol lehet hagyni az autót 2 hétig? Igen, ez volt a legföbb kérdés :) Mennyibe kerülnek a szállások, milyen reggeli vacsi van az árban? Tényleg elég ilyen kevés ruha? Meg néhány apró, amire amúgy van rengeteg youtubevideo, mint mit viseljek, túrazsák, cipö, le fogok-e égni....Hátha valaki kedvet kap, es talál itt néhány hasznos információt. 

miertirom.jpg

Kép: miért mentem oda? Mert szép odafennt :)

   ...ès melyik túrárol írok? A TMB-röl, https://www.montourdumontblanc.com/ talán ez a hivatalos oldala. Szabadon választva néhány napon belül lefutható, vagy 2 hétig elszüttyöghetö túra a Mont Blanc körül 3 országon át: Francia, Olasz, Svájc.

hegy-collage.jpg

Kép: ugyanaz a süveges hegy utolsó nap fotózva - felsö kép, elsö nap fotózva - alsó kép

   Magyarul csak egy blogot találtam (és a leégésre ö meg is válaszolta, hogy igen), pedig próbáltam rákeresni a TMB vagy "Tour du Mont Blanc" kifejezésekre. A többi mind fizetett hirdetés szervezett turára. Vagy rákeresni "Mont Blanc túra" "Mont Blanc körtúra" "TMB tapasztalat" "TMB vélemény" . Németül találtam egy keveset, de akiket, ök bivakoltak. Én már nem vagyok tinédzser, kinöttem a sátrazásból :)

Magamról csak röviden (úgyis ismer, aki olvassa :D), ha valaki el akarja dönteni, hogy tervezzen fizikailag, ha bele akar vágni: Majdnem 40 éves, 2 gyerek van - szóval egy 10+ kg táska cipelése hosszútávon nem jelenthet gondot - simacsiga. Ès néhány mosással egybekötve befért minden a táskába.

nadraszaritas.jpg

Kép: ruhaszárítás menetközben

 Sokat vagyunk napon egész évben Németországban, nem szoktam leégni, nem is kentem be magam az elején - és igen leégtem rögtön.

leegtem2.jpg

Kép: karjaim már másnapra elérték a tökéletes barnaságot, póló alatt: Hófehérke

  Rendszeresen sportolok, kondim jól érzi magát, futottam már hegynek fel/le életem során - 20 km túra naponta cuccal nem jelenthet gondot  - simacsiga. 1500m+ szintemelkedés megmászása - simacsiga. 1500m ereszkedés cuccal -  NEM simacsiga... a jobb térdem az elsö nap rögtön elesett.. le is döbbentett, nem ehhez szoktam. Kellett pár nap, hogy megszokja. Mint a kicsi csiga, olyan volt a tempóm lefelé. 

  Már korábbi nyaralások alkalmával nézegettem a Dolomitban túrázókat, de nem találtam rá  partnert, egyedül meg nem akartam nekivágni. ìgy ki kellett várnom, míg egy messzebb elö barátnöm, V, aki férjével N-nel jár túrázni, hirtelen felvetették az ötletet 2023 tavaszán, hogy lenne kedvük valamire Európában kóricálni, érdekel-e.

  És hogy mit adnak enni? Zöldségleves - mindig finom, valami második, ami nagyjából krumpli és sajt rá, plusz vlami desszert. Reggelire botránykávé, kenyér, vaj, natúrjoghurt, natúrmüzli, édeslekvár. Napközben elég valami könnyebb, laktatóbb.

vacsi-collage.jpg

Kép: különözö kiadós vacsorák a hüttékben, az alátét állandó :)

Ha a Felszerélés és Odajutás nem érdekel, az elsö nap: Courmayour-Bonatti

Megjegyzés: mivel nem magyar billentyüzetem van, nem biztos, hogy minden ékezet a helyére került, föleg a hosszú ü es ö. Lehetnek helyesírási hibák...

Folytköv: https://zitamegytmbre.blog.hu/2024/10/16/szallasszerverezes_es_felszereles

A bejegyzés trackback címe:

https://zitamegytmbre.blog.hu/api/trackback/id/tr1518460001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása