TMB magyar verzió

TMB magyar verzió

Courmayeur-Bonatti

2024. október 16. - zitamita

  Elsö szakasz: Courmayeur - Bertone menedékház (1) - Testa Bernarda - Tete entre deux Sauts és Tete de Sécheron között - Bonatti

day1.jpg

Kép: napi séta, forrás: Komoot

  Reggeli szöszöles, bevásárlás után 10 tájt nekiindultunk. Az elsö szakasz a Bertone menedékházig elég csecse volt, a tipikus erdös+gyökeres+nagyköves, ahogy szeretem - persze csak felfelé :D Nem kentem be magam naptejjel, mert minek? Jó alapszínem van már. Eddig jött kb úgymond sok ember, társaságok, de nem mondanám tumultusnak vagy zavarónak. Más országok, más nem ilyen nevezetes túráin is van ennyi ember, söt valahol több is. Itt a hütténél az meberek legnagyobb része meg is állt, vagy nem a tmb-n jött tovább. Bertone-nel wc, vízutántöltes a vályúbol, az utánalevö dombon piknik+halacska+nápolyi.

day1_v.jpg

Kép: Bertone felé topogás

Utána dombok, fotózkodás hegyekkel stb, irány még felfelé. Megjelentek a tehenek is. És ahol tehenek vannak, ott böglyök is vannak. És a böglyök harapnak, de nagyon. Elöny a hosszúruha. Közben a botom belsö csavaros állitója szétcsúszott. Lüke vagyok, nem csavartam be eléggé. 

img_8237v.jpg

Kép: Courmyeur a háttérben

  A Testa Bernarda felé elkezdtek elfogyni az emberek. Cserébe hatalmas fekete holló követett minket, aki folyton leszállt tölünk pár méterre és figyelt minket. Simán jó horrorfilm kezdet. Tovább a Col Entre Deux Sauts felé már senki nem járt... a madár sem. Minden csodaszép, egy ember se elöttünk se utánunk. Itt V felhívta a figyelmünk, ha nem erünk 18-ra a Bonattiba, átadják másnak a helyünk, szóval ö elörespurizott. A botom folyton szétcsúszott,N már mindenki mérnöki képességét bevetette a folytonos visszacsavarozásra, de kiderült, nem mi vagyunk bénák. Végül V kinezologiai tapaszával ragasztottuk meg hogy ne essen szét, és a tapasz egész túrán a helyén maradt. Update: a Decathlon kicseréli egy másikra, de nem látom értelmét. Kommentek végigolvasva a következövel is úgy fogok járni :).És itt kezdett beütni... V mondta, kössem át cipöm. Ezenkivül a globetrotteresnö mintha mutatta volna, hogy kössem meg hegynek lefelé a cipöt. Persze ezt elfelejtettem. A Falke zokni is meleg volt , csúszkált a jobb lábfejem - fel számmal kisebb, mint a bal. Merev volt a cipö talpa, lefelé nem tudtam úgy menni ahogy szoktam futócipöben, és beütött a jobb térdben a fájás. Ez kb 6-7 napig masszívan ki is tartott hegynek lefelé sajnos. Nem számitottam rá. Csak úgy pluszban az egyik cipöfüzö vége is szétjött, elkezdett bomlani. Ezt utána itthon a boltban kicseréltetettem, még blokkot sem kértek, csak elnézést.

cour_bon-collage.jpg

Kép: ott vár a holló a domb tetején

  V túra elött elment telipakolt táskával hegynek lefelé túrázni, hogy szoktassa a térdét. Nekem sem ártott volna :)

  Beérve a szállásra elöször is innom kellett a meleg nap után egy hideg kolát. Évek óta nem ittam kolát, de napközben csak a halkonzervet ettem meg kis nápolyit, nagyon kivántam valami édes italt. itt 4 vagy 5 Euro volt egy hideg ital. Ez standard ár a menedékházakban, ekörül mozog mindenhol. Házirendet követve kint hagytuk a botot, levettük a raktárban a bakancsot, papucs fel - itt is van tartalékpapucs ha valaki nem hozna, majd megkerestük a nekünk kijelölt ágyat az aulában. WC korlátozott számban van, és csak hidegvíz maradt fürödni. Pedig nem is utolsónak értünk oda :D Több helyen kérik, hogy csak zuhanyzás után ülj az asztalhoz. Bonattiban szembesültünk elöször a szigorú ülesrenddel. Mivel minden nap teltházzal mennek, nincs üres hely, mindenki oda ül, ahova neve van kiírva és pont. 3 fogásos menü van, elöre megkérdezik foglaláskor, mindent eszel-e, vegetáriánus vagy vegán vagy. Zöldségleves vagy tészta, utána zöldségkörettel malackahusi (túl száraz volt és vacsira nem kívántam husit) vagy vmi puffancs - V tudja mi volt pontosan, utána valami kis desszert es víz hozzá. Az asztalnál kiderült, hogy a többiek is tavaly foglaltak már szállást ide. Hallani alig lehetett valamit, több mint 100 ember egy aulában... Itt nem láttam senkit repetázni, mondjuk elég is volt az adag. A pincércsaj elkezdte felirni ki mit kért, A vagy B menü, de amikor visszakérdeztem angolul valamire, ö csak olaszul lekiabált... majd egy másik pincér odajött elnézést kérni és türelmesen elmondta angolul a menüt mindenkinek. Bizti az elözö estis pizzeria famíliájának a tagja a nö. Mindenki szépen bemutatkozott, honnan jött, hova tart, hanyadik nap stb. Mondjuk a kettövel arrébb ülöket már nem hallottam.

  Elaludni szerintem könnyü volt embertömeg ellenére, tinikoromban versenyek elött aludtunk többször tornacsarnokban földön hálózsákban tömegesen. Akinek kimaradt ez, neki lehet fura lesz. Hiába volt nagybetükkel kiirva - Talán 6:30-ig ne zörögj, de az ázsiaiak hajnali 5 után nekiálltak csomagolni... Elég korai ébresztö volt. 

20240717_201919.jpg

Kép: telefontöltés

  A reggeli: lekvár joghurt vaj kenyér vmi müzlimix. Szeresd az édeslekvárt :) Nuku tojás. Ha lekvárt veszek (Rewe Feine Welt lekvárjai megállnak max 35g cukor / 100g ban), maradok a kevésbé édes verziónál. Szóval rövid kóstolás után maradt a vajaskenyér kávéval. V es N szerint finomak voltak a lekvárok :D

Folytköv: https://zitamegytmbre.blog.hu/2024/10/16/bonatti-la_fouly

A bejegyzés trackback címe:

https://zitamegytmbre.blog.hu/api/trackback/id/tr8818462417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása