TMB magyar verzió

TMB magyar verzió

Bonatti-La Fouly

2024. október 16. - zitamita

  Második szakasz: Bonatti menedékház - Rifugio Elena - Col du grant Ferret - Ferret - La Fouly

day2.jpg

Kép: Komoot

  Kényelmes reggeli, kényelmes indulás. Kicsit visszamászva a dombokon, megindultunk Svájc felé a hegy oldalában, majd visszaereszekdve útbaejtve Arnouva Val Ferretmegállót. Valami kempingféle, lényeg hogy van friss hidegvíz elötte a vályúban, wc.

day2_v2.jpg

Kép: le sem tagadhattam mäsodik nap, hogy már az elsö nap leégtem

  Innentöl kis sík terep, majd emelkedés Elena menedékház felé.

day2_v1.jpg

Kép: jobb oldalt indulunk felfelé

  Tegnap asztalnál ült 2 amcsi csaj, láttam reggel öket akkor elindulni, mikor mi még mentünk le reggelihez. Itt épp pihegtek. Na ök síma sportcipöben jöttek nagy hátizsákkal, simogatták is rendesen a bokájukat. Késöbb láttam öket felcaplatni a következö emelkedönél, ott már eléggé kínlódtak. Grand Col Ferret-ig nekem simán ment minden, ütemesen fáradtság nélkül. Ott megettem napi halamat és elkezdett beütni a kólahiány.

bon_svajc-collage.jpg

Kép: átértünk Svájcba

Innentöl indult meg az ereszkedös szakasz. Mivel szép lassan ereszkedett, csak kicsit éreztem a térdem. A hágon még volt hó, felültem a szélére nézelödni. A síma sportcipösök el is csúsztak a latyakon, de én oldalazva szépen letotyogtam. Itt állapítottuk meg elöször, hiába vibram talpa van a Meindl és a La Sportivanak is , valahogy a La Sportiva kevésbé csúszik. Tüskék nem kellettek, azért akkora hó nem volt.

day2_v3.jpg

Kép: hó a túraúton & napozás

  Visszaereszekdve a La Peulenel töltöttünk hidegvizet, meg hüsöltünk egyet és tovább La Fouly felé. Ferret nevü települesnél be is zsebeltem az elsö svájci geocachem:) Nem találtuk meg elsöre, persze 2 kisgyerek apjukkal arra bóklászott és ök rögtön megtalálták. Innentöl murvás út vagy aszfalt a vége felé... Gite de la Fouly volt a szállásunk neve, meleg szívvel ajánlom. Lecuccolás, zuhany, hütö, sör :D 375 Frankot fizettünk egy éjszakára 3ágyas szobáert saját zuhanyzóval, reggeli-vacsival együtt. Kényelmes szoba, nagyon fini vacsora - zöldségleves, saláta, zöldségeslasagne, tojásfehérjehab desszertként barackszósszal, és reggelire tojás, sajt, rendes kávé. Vacsinál az angol csaj az UTMB-röl mesélt, egyszer már teljesítette. Összességében az egyik legjobb szállás a Gite de la Fouly.

 https://www.montourdumontblanc.com/de/il4-refuge_i114712-gite-de-la-fouly.aspx

  Amik ruhák nem száradtak meg, a tulaj felajánlotta a szárítógépét is. De a végén maradt a kikötés. Rajtunk kívül túrázók: ázsiai, angol és angol-lengyel, brazil-ír. A brazil csaj párszor elhaladt még mellettünk a következö szálláson. 2 nappal késöbb vacsinál véletlen egymás mellé szólt a helyjegyünk és mesélte a vele szemben ülöknek, hogy ö reggel megindul, kis túra, keres egy tömegközlekedéi eszközt, felül rá, majd feljön a menedekházba. Ìgy már értettem, miért nem izzadtan ért be esténként. Ki így, ki úgy teszi meg a napi x kmt :)

 Folytköv: https://zitamegytmbre.blog.hu/2024/10/16/la_fouly-champex

A bejegyzés trackback címe:

https://zitamegytmbre.blog.hu/api/trackback/id/tr9118462981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása